- Ta kontakt direkte med den som har behandlet deg. Hvis dere sammen finner en løsning du er tilfreds med, avsluttes saken.
- Om dialog med behandler ikke er tilfredsstillende kan du ta kontakt med klinikkleder.
- Hvis du ikke er fornøyd med klinikklederens behandling av saken, eller klagen gjelder klinikklederen, kan du klage videre til fylkesfagsjefen eller fylkestannhelsesjefen.
- Klage til fylkesfagsjefen/fylkestannhelsesjefen bør fortrinnsvis være skriftlig. Henvendelsen vil bli arkivert i fylkeskommunens elektroniske saksbehandlingssystem. Dersom du heller ikke er tilfreds med behandling av klagen hos fylkesfagsjefen/fylkestannhelsesjefen, kan du klage videre til fylkeslegen/Statsforvalteren i Nordland.
- Klage til Statsforvalteren skal være skriftlig. Klagen skal være undertegnet av deg eller en som representerer deg. Klagen skal inneholde det forhold du klager på, og opplysninger du mener har betydning for behandling av klagen.
Trenger du veiledning vedrørende din sak? Ta kontakt med pasient- og brukerombudet i Nordland. Sensitive opplysninger bør ikke sendes på e-post. For spørsmål som inneholder personsensitiv informasjon, send pasient- og brukerombudet en sikker melding via altinn.